Şairlik para getiren bir uğraşı değil, bu bilinen bir şey. Saraydan altınlar almıyorsanız, sultana övgüler dizmek karşılığında onun yanında bir konum elde etmiyorsanız şiirin doğrudan sağlayacağı ekonomik fayda yoktur. Bunun yanında tabi ki dolaylı olarak şairlik bir şeyler kazandırabilir. Televizyon programı veya belediyenin sponsorluğunda birkaç iş falan. Bunlar eğer bir karşılık olarak sayılacaksa yine de […]
KAYIT MERKEZLİ OKUMA: TÜRKLERİN MÜSLÜMAN OLUŞLARI
Türklerin Müslüman oluşlarına dair bugüne kadar iki popüler hikâye dinledik. Birincisi, Türkler içlerinden gelerek gönül rızasıyla Müslüman olmuşlar, akın akın İslam’a geçmişlerdi. İnançları Müslümanların inançlarına uyuyordu. Türkler önceden de tek tanrı inancına sahiplerdi. Zina, adam öldürme gibi suçlar, onlar Müslüman olmadan önce de Türk töresinde ciddi yaptırıma uğruyordu. Ölümden sonra dirilmeye inanıyorlar ve insanın ölümden […]
GÖRSELİN İZDÜŞÜMLERİ BAĞLAMINDA A. ALİ URAL’IN KÂĞIDA SARILI RÜZGÂR’I
Görselliğin günümüz sanatlarına etki gücü, bazen bizi geçmişte görselin kullanılmadığı zannına itebiliyor. Görselin oluşturduğu gücün yoğunluğu dolayısıyla, onu söz konusu etmeyi, zaten oldukça maruz kalınan bir şey olduğu için ihmal ediyoruz. Mezkur ihmal etme hususuna binaen bu yazıda, edebi eserlerdeki/kitaplardaki görsel kullanımını, A.Ali Ural’ın son kitabı Kâğıda Sarılı Rüzgâr bağlamında ele alacağız. İnsanın tabiatı itibariyle […]
FARAH CHAMMA'IN SLAM POETRY PERFORMANSI: ADIM FARAH
Önceki sayfa Sonraki sayfa