menu Menü
Logo Yengi Mecmua

Sahra-yı muhabbetde o divanelerüz kim

Mecnun-ı melametzede en akilimüzdür



LEOPAR DESENLİ LEOPAR Önceki TİRATLAR (I) HİTLER'İN KARISININ ADI EVA Sonraki

HANÇER VE DUA

Hançer gibi şiirler çıkarmalıyız. Parlak ve keskin. Gösterişli ve caydırıcı. Kısa olmalı fakat akılda yer etmeli. Sadece kaydı izlerken değil, sokakta yürürken ya da haber izlerken aklına düşmeli ve dua gibi tekrar etmeli insanlar yarattığımız şiirleri. Evet hançer gibi olmalı ve dua etkisi uyandırmalı. Hançer gibi beklemedikleri anda çıkarıp saplamalı muktedirlerin sırtına, prostestolarda klişe sloganlar ya da sosyal medyada kötü espriler yerine bizim şiirlerimiz olmalı ve dualar nasıl ki dindar olmayan insanların da hayatlarının parçası ise ve çaresiz kaldıklarında güçlü hissetmek için istemsizce annelerinden ya da çocukken zorla gönderildikleri Kur’an kurslarında öğrendikleri dualara sığınıyorlarsa bizim şiirlerimiz de edebiyattan anlamayan -ve pek de sevmeyen- sıradan insanların hayatında dua gibi hacmi az fakat etkisi büyük bir şeye dönüşmeli.

Hançer ve duayı birleştirince ortaya çıkan şeye ne ad verilebilir. İçimden “KEHANET” demek geliyor. Kahin gibi konuşmalıyız. Vadide dolaşıp gevezelik eden lanetli şairlerden olmak istemiyorsak kente dönüp savaşmaktan başka çaremiz yok. Haksızlığa uğradık. Öç almalıyız. Ama bir şair böyle söylemez. Tavsiyede bulunamaz. Kehanette bulunur. Şair, poetical animal’dır. Duyularıyla değil sezgileriyle düşünür. Çok defa gelecekten haber vermesinin sebeb-i hikmeti budur.

Hayvan gibi olmalıyız. Sesler pençeleşmeli. Kan damlamalı kelimelerden. Sert erkekler olmalıyız kameranın karşısında ve önce hayatın karşısında. Karanlıksa hüznün karanlığı değil kavganın karanlığıdır. Aydınlıksa neşenin aydınlığı değil aşkın aydınlığıdır. Yoğun kıvamı aramalıyız. Kızgın lavlarda patlayan köpükleri sokmalıyız şiire, Akdeniz’in sönen köpükleri yerine. Eski romantik imgeleri kullanacaksak bile içteki karanlığı ve doğal hareketin korkunç simetrisini ortaya çıkarmalıyız. Rüzgarın havalandırdığı yapraklarla tecavüze uğrayan bir bakirenin dağılan saçlarını eşleştirmek gibi ve sadece ilkini söyleyerek. Böylece (politik) doğru (poetik) güzelle çerçevelenir.    

ŞAİRLER! DÖVÜN DİL MADENİNİ SES ÇEKİCİYLE VE EN MUAZZAM CİNAYET SİLAHINI ÇIKARIN ORTAYA


Önceki Sonraki

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

İptal Yorum gönder

keyboard_arrow_up